DIGITALNI POTPIS

DIGITALNI POTPIS

Digitalni potpis predstavlja prvi stepen u identifikaciji stranaka koje razmjenjuju poruke. Jedan način implementacije digitalnog potpisa je korištenje inverzno postupka javnog ključa. Umjesto enkripcije sa javnim ključem i dekripcije sa privatnim ključem, privatni ključ koristi pošiljaoc kako bi potpisao poruku dok primatelj koristi javni ključ pošiljatelja da dekriptira poruku. Obzirom da samo pošiljatelj poznaje privatni ključ, primatelj je siguran da je poruka stvarno došla od pošiljaoca. U stvarnost, samo se sažetak poruke ili message digest potpisuje korištenjem privatnog ključa ovo je kompromis koji proizilazi iz zahtjevnosti algoritma javnog ključa. Tako ukoliko Milena želi poslati Marku potpisanu poruku, ona generira sažetak poruke i potpisuje ga sa svojim privatnim ključem. Zatim šalje originalno odn. neenkriptovanu poruku zajedno sa potpisanim sažetkom poruke Marku. Marko dekriptira potpisani sažetak poruke sa Mileninim javnim ključem i računa sažetak poruke iz originalne poruke. Ukoliko se dva sažetka slažu Marko može biti siguran da je poruka došla od Milene.

RSA algoritam možete koristiti za digitalne potpise i za enkripciju. DSA (Digital Signature Algorithm) koji je standard u S.A.D.-u može se koristiti samo za digitalne potpise. JAVA ima ugradjenu podršku za digitalne potpise.

Da biste na vašem sajtu omogućili on line plaćanje inostranom kreditnom karticom morate imati registrovanii Merchant account. To je specijalni račun u banci putem kojega primate sve prihode ostvarene on line transakcijama. Obično vam procesorska kuća koja obezbjedjuje autorizaciju platnih kartica i obradu transakcija u okviru svoje usluge nudi i mogućnost njegovog otvaranja u saradnji sa poslovnim bankama. Ovdje se javlja prvi problem. Mnoge banke imaju visoke kriterijume za otvaranje ovog računa. Ograničenja mogu biti za lokaciju firme (mora biti registrovana u SAD/Kanada), njeno poslovanje (koliko dugo posluje, finansijsko stanje) i djelatnost (zabranjene su on line kockarnice). Firme koje ispune ove uslove nailaze na drugi problem – visoke troškove ovih usluga. Postoje troškovi uključenja u sistem (do 300$), fiksan trošak po jednoj transakciji (od 0.2$ do 0.5$) i procenat vrijednosti od izvršene transakcije (od 1.75% do 3.95%). S obzirom da je potražnja za ovim uslugama u stalnom porastu, pojavile su se nezavisne firme koje nude rješenje. Jedna od takvih firmi je CCNow.

Omogućiće vam da na vašem sajtu prihvatite uplate kreditnim karticama bez otvorenog Merchant naloga. Postavlja se pitanje na koji način? U trenutku kada kupac odluči da plati vaš proizvod karticom, CCNow otkupljuje proizvod od vas i prodaje ga kupcu. Pošto ova firma prodaje proizvod u svoje ime, naplaćuje ga preko svojeg Merchant naloga. Nakon ostvarene prodaje CCNow vam isplaćuje zaradu umanjenu za 9% koliko iznosi njihova provizija. Svoje usluge nude svim zainteresovanim firmama (nijesu ograničene na SAD i Kanadu).

Advertisements

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s